Raport badawczy badania Jakości Życia i Jakości Usług Publicznych w Krakowie 2018
Publikacja stanowi podsumowanie wyników badania Jakości Życia i Jakości Usług Publicznych w Krakowie przeprowadzonego jesienią 2018 roku.
Badanie obejmowało reprezentatywną próbę pełnoletnich mieszkańców Krakowa. Głównym celem projektu był pomiar wskaźników jakości życia i jakości usług publicznych w Krakowie zgromadzonych w systemie informatycznym STRADOM zarządzanym przez Gminę Miasta Kraków oraz wykorzystywanym do strategicznego zarządzania miastem.
Kwestionariusz obejmował szereg zagadnień związanych z jakością życia i jakością usług publicznych w Krakowie, które zostały uporządkowane zgodnie z dziedzinami zarządzania strategicznego systemu STRADOM. Bloki te obejmowały następujące dziedziny:
- bezpieczeństwo,
- gospodarka komunalna,
- kultura i ochrona dziedzictwa narodowego,
- mieszkalnictwo,
- nauka i technologie,
- ochrona i kształtowanie środowiska,
- oświata i wychowanie,
- planowanie przestrzenne i architektura,
- pomoc i integracja społeczna,
- przedsiębiorczość,
- sport i rekreacja,
- transport,
- zdrowie.
Oprócz tego kwestionariusz zawierał następujące zagadnienia związane z jakością życia i usługami publicznymi:
- związek mieszkańców z Krakowem (m.in. urodzenie w Krakowie, poczucie związku z miastem, duma i zadowolenie z życia w mieście, rozważanie wyjazdu, meldunek, płacenie podatków, głosowanie w Krakowie),
- zadowolenie mieszkańców z życia w Krakowie – to najważniejsza grupa pytań w badaniu dotycząca zadowolenia z aspektów mieszkania w Krakowie oraz ich ważności dla mieszkańców; skala obejmuje 24 aspekty, m.in. atrakcyjność przestrzeni miejskiej, dostępność usług publicznych, zadowolenie z usług publicznych, poczucie bezpieczeństwa, łatwość przemieszczania się po mieście, jakość środowiska naturalnego oraz możliwość realizacji swoich zainteresowań; mieszkańcy wskazują też najważniejsze dla nich aspekty mieszkania w Krakowie,
- profil społeczno-demograficzny mieszkańców (metryczka).
Raport z badania Jakości Życia i Jakości Usług Publicznych w Krakowie 2018.