górne tło

Cel Strategiczny VI - Kraków – nowocześnie zarządzana metropolia

Kraków 2030 to nowocześnie zarządzana metropolia.

 

 

 

 

 

 

 

Struktura Celu

CEL STRATEGICZNY VI

Kraków – nowocześnie zarządzana metropolia

CEL OPERACYJNY VI.1

Przyjazna i sprawna administracja

CEL OPERACYJNY VI.2

Wysoka jakość strategicznego zarządzania miastem

 

Do czego zmierzamy?

Kluczowe działania

  1. Doskonalenie  formy obsługi mieszkańców przez jednostki organizacyjne Gminy Miejskiej Kraków, w tym e-usług.
  2. Ułatwianie dostępu do informacji publicznej.
  3. Wzmacnianie potencjału pracowników administracji samorządowej oraz budowanie pozytywnego wizerunku i zaufania wobec administracji samorządowej.
  4. Rozwijanie i integrowanie systemów teleinformatycznych pomiędzy jednostkami administracji oraz  ułatwianie  dostępu do usług informatyczno-technologicznych, w tym systemów informacji przestrzennej (GIS).
  5. Powiększenie zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na mieszkania komunalne.
  6. Ochrona i dbałość o ład przestrzenny poprzez planowanie przestrzenne.
  7. Integracja planowania przestrzennego i społeczno - gospodarczego oraz planowania sieci transportowych.
  8. Wdrożenie spójnego systemu decyzyjnego w administracji samorządowej wynikającego z SRK 2030.
  9. Kontynuacja procesu podejmowania decyzji w oparciu o analizy i dostępną wiedzę, z uwzględnieniem w planowaniu oceny skutków i rezultatów.
  10. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii udostępniania danych (open data) dla budowy inteligentnego miasta (smart city).
  11. Systemowe włączanie podmiotów spoza administracji samorządowej do procesów zarządczych i budowanie z nimi sieci współpracy.
  12. Dywersyfikowanie źródeł finansowania działalności i rozwoju jednostek administracji samorządowej (w tym intensyfikowanie pozyskiwania funduszy pozabudżetowych).
  13. Wprowadzenie działań zmierzających do deglomeracji ruchu turystycznego poza ścisłe centrum miasta.
  14. Ocenianie i uwzględnianie wpływu masowego ruchu turystycznego w procesie planowania przez Miasto przedsięwzięć i programów strategicznych.
  15. Koordynowanie relacji pomiędzy turystyką masową i kwalifikowaną (np. biznesową, medyczną, kulturową), z uwzględnieniem różnic w uzyskiwanych przychodach.
  16. Podjęcie działań zmierzających do pozyskania większej akceptacji mieszkańców dla masowego ruchu turystycznego.

 

Narzędzia realizacji

 

Polityki, Programy i Projekty strategiczne realizowane w ramach Celów Strategicznych 

 

Wskaźniki realizacji

Wskaźnik

Wskaźnik mierzy…

Stan w 2016

Stan w 2022

Wartość docelowa 2030

Rating Krakowa

Wiarygodność kredytową Miasta

BBB+

A-

Najwyższa możliwa w kraju

Liczba e-usług publicznych

Dostępność usług publicznych, które można załatwić przez Internet

104

157

100% świadczonych usług publicznych (możliwych do załatwienia przez Internet w całości lub części)

Poziom długu publicznego

Relację zadłużenia do dochodów miasta

47,8%

65%

Trend spadkowy

Ogólny poziom zadowolenia z obsługi klienta w UMK w okresie ostatniego roku (na skali 1-5)

Zadowolenie mieszkańców korzystających z usług Urzędu Miasta

4,18

4,47

Trend wzrostowy

 

Monitorowanie realizacji

 

Informacje na temat realizacji Celów Strategicznych, w podziale na lata (od 2018 roku)