Cel Strategiczny VI - Kraków – nowocześnie zarządzana metropolia
Kraków 2030 to nowocześnie zarządzana metropolia.
Struktura Celu
CEL STRATEGICZNY VI
|
Kraków – nowocześnie zarządzana metropolia
|
CEL OPERACYJNY VI.1
|
Przyjazna i sprawna administracja
|
CEL OPERACYJNY VI.2
|
Wysoka jakość strategicznego zarządzania miastem
|
Do czego zmierzamy?
- Nowoczesne i profesjonalne zarzadzanie miastem to zarówno sprawna i przejrzysta koordynacja polityk publicznych realizowanych w mieście jak i aktywna partycypacja obywatelska. To wysoka jakość świadczonych usług publicznych i racjonalna gospodarka przestrzenna godząca różne interesy mieszkańców.
Kluczowe działania
- Doskonalenie formy obsługi mieszkańców przez jednostki organizacyjne Gminy Miejskiej Kraków, w tym e-usług.
- Ułatwianie dostępu do informacji publicznej.
- Wzmacnianie potencjału pracowników administracji samorządowej oraz budowanie pozytywnego wizerunku i zaufania wobec administracji samorządowej.
- Rozwijanie i integrowanie systemów teleinformatycznych pomiędzy jednostkami administracji oraz ułatwianie dostępu do usług informatyczno-technologicznych, w tym systemów informacji przestrzennej (GIS).
- Powiększenie zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na mieszkania komunalne.
- Ochrona i dbałość o ład przestrzenny poprzez planowanie przestrzenne.
- Integracja planowania przestrzennego i społeczno - gospodarczego oraz planowania sieci transportowych.
- Wdrożenie spójnego systemu decyzyjnego w administracji samorządowej wynikającego z SRK 2030.
- Kontynuacja procesu podejmowania decyzji w oparciu o analizy i dostępną wiedzę, z uwzględnieniem w planowaniu oceny skutków i rezultatów.
- Wykorzystywanie nowoczesnych technologii udostępniania danych (open data) dla budowy inteligentnego miasta (smart city).
- Systemowe włączanie podmiotów spoza administracji samorządowej do procesów zarządczych i budowanie z nimi sieci współpracy.
- Dywersyfikowanie źródeł finansowania działalności i rozwoju jednostek administracji samorządowej (w tym intensyfikowanie pozyskiwania funduszy pozabudżetowych).
- Wprowadzenie działań zmierzających do deglomeracji ruchu turystycznego poza ścisłe centrum miasta.
- Ocenianie i uwzględnianie wpływu masowego ruchu turystycznego w procesie planowania przez Miasto przedsięwzięć i programów strategicznych.
- Koordynowanie relacji pomiędzy turystyką masową i kwalifikowaną (np. biznesową, medyczną, kulturową), z uwzględnieniem różnic w uzyskiwanych przychodach.
- Podjęcie działań zmierzających do pozyskania większej akceptacji mieszkańców dla masowego ruchu turystycznego.
Narzędzia realizacji
Polityki, Programy i Projekty strategiczne realizowane w ramach Celów Strategicznych
Wskaźniki realizacji
Wskaźnik
|
Wskaźnik mierzy…
|
Stan w 2016
|
Stan w 2022
|
Wartość docelowa 2030
|
Rating Krakowa
|
Wiarygodność kredytową Miasta
|
BBB+
|
A-
|
Najwyższa możliwa w kraju
|
Liczba e-usług publicznych
|
Dostępność usług publicznych, które można załatwić przez Internet
|
104
|
157
|
100% świadczonych usług publicznych (możliwych do załatwienia przez Internet w całości lub części)
|
Poziom długu publicznego
|
Relację zadłużenia do dochodów miasta
|
47,8%
|
65%
|
Trend spadkowy
|
Ogólny poziom zadowolenia z obsługi klienta w UMK w okresie ostatniego roku (na skali 1-5)
|
Zadowolenie mieszkańców korzystających z usług Urzędu Miasta
|
4,18
|
4,47
|
Trend wzrostowy
|
Monitorowanie realizacji
Informacje na temat realizacji Celów Strategicznych, w podziale na lata (od 2018 roku)