W „Strategii Rozwoju Krakowa. Tu chcę żyć. Kraków 2030” zadania związane z dbałością o krajobraz miasta, jego piękno, ład przestrzenny, estetykę i walory widokowe są kluczowymi działaniami w ramach Celu Strategicznego IV, pn. Jakość życia.
26 lutego 2020 roku Rada Miasta Krakowa uchwaliła Uchwałę Nr XXXVI/908/20 w sprawie ustalenia „Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”, czyli tzw. uchwałę krajobrazową. Zgodnie z nią, od dnia 1 lipca 2020 roku obowiązują nowe zasady sytuowania szyldów i reklam, ogrodzeń oraz obiektów małej architektury w Krakowie.
Dla nośników umiejscowionych przed terminem obowiązywania Uchwały, czas na dostosowanie ich do wytycznych trwa do 1 lipca 2022 r.
Dla nośników reklamowych, które zostały zamontowane po wejściu w życie Uchwały, właściciel reklamy jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających zgodność reklamy z obowiązującymi regulacjami.
Więcej informacji na temat tzw. uchwały krajobrazowej, w tym podział na strefy, można znaleźć tutaj.